Obchodní podmínky internetového obchodu YEYDA.CZ (IČ: 47993782)
Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodu YEYDA.CZ
provozovaného paní Šárkou Jašovou a jsou součástí každé jednotlivé kupní smlouvy
uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím.
Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího, kterým je paní Šárka
Jašová, se sídlem Brantice 67, 793 93, IČ: 47993782 a kupujícího (zákazník, spotřebitel) při
prodeji zboží formou internetového obchodu. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v
souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy
neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákonem o
ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Je-li smluvní stranou nikoli spotřebitel, řídí se vztahy
neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem, č. 89/2012 Sb., vše ve znění
pozdějších předpisů.
Stručná specifikace minimálního SW a HW, jehož použití si vyžaduje internetový obchod
www.yeyda.cz. Nakupování v e-shopu je přístupné ve všech aktualizovaných internetových
prohlížečích bez dalšího speciálního softwaru a speciálních požadavcích na výkon hardwaru.
Technická dokumentace produktů určená ke stažení je ve formátu PDF, doporučený program
pro prohlížení je Adobe Reader.
Článek I.
Vymezení pojmů
Spotřebitelská smlouva je smlouva kupní, a jiné smlouvy, pokud smluvními stranami jsou na
jedné straně spotřebitel a na druhé straně podnikatel (dále i jen dodavatel nebo prodávající).
Prodávající je samostatně výdělečně činná osoba, paní Šárka Jašová, se sídlem Brantice 67,
793 93, IČ: 47993782, je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své
obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím
jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby. Další kontaktní údaje
prodávajícího jsou tyto: email info@yeyda.cz.
Zákazníkem našeho internetového obchodu (nebo jen e-shopu) je kupující. Vzhledem k
platné právní úpravě se rozlišuje kupující, který je spotřebitelem a kupující, který
spotřebitelem není.
Kupující spotřebitel nebo jen spotřebitel je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy
nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
Kupující, který není spotřebitel, je podnikatel, který nakupuje výrobky či užívá služby za
účelem svého podnikání s těmito výrobky nebo službami. Tento kupující se řídí obchodními
podmínkami v rozsahu, které se ho týkají a občanským zákoníkem.
Dodací lhůta:
Zboží dopravíme do 8 pracovních dnů, pokud je zboží naskladněno a pokud není uvedeno u
jednotlivých výrobků na e-shopu jinak.
Platební podmínky:
Při vyplnění a zaslání elektronické objednávky z našeho internetového obchodu si
můžete vybrat jednu z následujících možností úhrady:
1. Na dobírku - úhrada probíhá při převzetí zboží od přepravní služby,
2. Platba převodem na účet – převod v rámci ČR na náš bankovní účet zadáním platebního
příkazu
Článek II.
Kupní smlouva
Návrhem na uzavření kupní smlouvy je závazná objednávka zboží kupujícího, kterou
kupující učiní vyplněním internetového objednávkového formuláře na internetových
stránkách prodávajícího a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení
závazného souhlasu prodávajícího kupujícímu s tímto jeho návrhem, který bude kupujícímu
zaslán elektronicky na jeho emailovou adresu, kterou kupující prodávajícímu sdělí při
objednávce. Souhlas prodávajícího (akceptace) zasílaný kupujícímu, který je spotřebitelem,
bude obsahovat to, co bylo mezi smluvními stranami sjednáno, tj. obsah kupní smlouvy vč.
specifikace předmětu prodeje, jeho ceny, místa dodání, způsobu dodání, ceny dopravy apod.
Součástí takového sdělení je i odkaz na platné obchodní podmínky, které tvoří součást
smlouvy a s kterými byl kupující seznámen při elektronickém uzavírání objednávky.
Učiněním závazné objednávky kupující stvrzuje, že se předem tj. před učiněním závazné
objednávky seznámil s těmito obchodními podmínkami, včetně postupu při případných
reklamacích, a že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní podmínky je kupující dostatečným
způsobem před vlastním uskutečněním objednávky na internetových stránkách prodávajícího
upozorněn a má možnost se s nimi seznámit. Vzniklou kupní smlouvu (včetně dohodnuté
ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných
důvodů.
Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout objednávku kupujícího i bez dohody s
kupujícím, a to v těchto případech: zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazným
způsobem změnila cena dodavatele zboží. V případě, že Kupující zaplatil již část nebo
celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu a k
uzavření Kupní smlouvy nedojde.
Na dárky, které jsou poskytovány zcela zdarma, nelze uplatňovat jakákoliv práva
spotřebitele. Takové zboží splňuje podmínky Darovací smlouvy a veškeré normy dle
platné legislativy ČR.
Prodávající prohlašuje, že mechanismus uzavření kupní smlouvy umožňuje kupujícímu
opravování chyb vzniklých při zadávání dat před nebo při podání závazné objednávky
kupujícího.
Součástí každé kupní smlouvy jsou i obchodní podmínky, které nakupující musí
odsouhlasit před uzavřením objednávky.
Článek III.
Vady zboží, Právo spotřebitele odstoupit od smlouvy
1. Vady zboží
V případě, že zboží při převzetí kupujícím nemá vlastnosti nebo jakost, které smluvní strany
sjednaly, nebo které má mít podle právních předpisů, nebo není použitelné ke sjednanému
účelu, popř. účelu vyplývajícímu z právních předpisů, má kupující právo na to, aby
prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu zboží uvedl do stavu odpovídajícího kupní
smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li
takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od
smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věděl, že má zboží vadu, anebo
vadu sám způsobil.
Běh lhůty pro vyřízení reklamace je pozastaven v případě, že prodávající od kupujícího
neobdržel podklady objektivně nutné pro řádné vyřízení reklamace (části zboží, jiné podklady
apod.). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší možné
době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím.
Případné reklamace jsou vyřizovány ve smyslu zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník ve
znění pozdějších předpisů a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších
předpisů.
2. Právo Spotřebitele odstoupit od smlouvy
Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v internetovém
obchodě), má spotřebitel v souladu s § 1829 občanského zákoníku právo od smlouvy bez
uvedení důvodu odstoupit, a to do 14 dní od převzetí zboží. V takovém případě spotřebitel
kontaktuje prodávajícího, a to tak, že mu zašle vyplněný formulář pro odstoupení od smlouvy,
který je umístěn na internetových stránkách prodávajícího, a to buď dopisem zaslaným na
adresu sídla prodávajícího, anebo emailem zaslaným na výše uvedenou kontaktní emailovou
adresu prodávajícího, anebo zvolí jinou průkaznou formu odstoupení od smlouvy. Odstoupení
od smlouvy musí být prodávajícímu odesláno nejpozději poslední den 14denní lhůty. Toto
ustanovení zákona však nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží. Spotřebitel
je povinen do 14 dnů od odstoupení od smlouvy zaslat prodávajícímu výrobek a vydat mu
vše, co na základě kupní smlouvy získal a to na své náklady. Pokud to již není dobře možné
(např. v mezidobí bylo Zboží zničeno nebo spotřebováno), musí spotřebitel poskytnout
peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vydáno. Pokud je vrácené Zboží
poškozeno jen částečně, může prodávající uplatnit na spotřebiteli právo na náhradu škody a
započíst svůj nárok na vrácenou kupní cenu. Prodávající spotřebiteli v takovém případě vrací
jen takto sníženou kupní cenu. Tj. kupující odstupující od smlouvy odpovídá za snížení
hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k
obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.
Obdržení odstoupení od smlouvy, vč. uvedení dne jeho obdržení, je prodávající povinen
kupujícímu potvrdit emailem zaslaným mu na jeho emailovou adresu uvedenou v závazné
objednávce kupujícího.
Právo na odstoupení od smlouvy dle §1837 občanského zákoníku spotřebitel nemá,
zejména v případě smluv:
• na poskytování Služeb, jestliže s jejich plněním bylo s jeho souhlasem započato před
uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění,
• na dodávku Zboží nebo Služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu
nezávisle na vůli Prodávajícího,
• na dodávku Zboží upraveného podle přání Kupujícího nebo pro jeho osobu, jakož i
zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání,
• na dodávku zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím.
Článek IV.
Ochrana osobních údajů
Informace o zákaznících (kupujících) jsou uchovávány v souladu s platnými zákony České
republiky, zejména se zákonem o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb. ve znění
pozdějších dodatků a předpisů. Kupující uzavřením smlouvy souhlasí se zpracováním a
shromažďováním svých osobních údajů v databázi prodávajícího po úspěšném splnění
smlouvy, a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním, a to se
zpracováním a shromažďováním pouze k obchodním účelům prodávajícího, jako je např.
zasílání nabídek zboží prodávajícího kupujícímu. Kupující má právo přístupu ke svým
osobním údajům, právo na jejich opravu včetně dalších zákonných práv k těmto údajům.
Osobní údaje je možno na základě písemné žádosti zákazníka odstranit z databáze. Osobní
údaje zákazníků jsou plně zabezpečeny proti zneužití. Osobní údaje zákazníků dodavatel
nepředává žádné další osobě. Výjimku představují externí dopravci, kterým jsou osobní údaje
zákazníků předávány v minimálním rozsahu, který je nutný pro doručení zboží. Jednotlivé
smlouvy jsou po svém uzavření provozovatelem archivovány, a to ve formě elektronické a
jsou přístupné pouze provozovateli obchodu.
Článek V.
Závěrečná ustanovení
Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího,
v den uzavření kupní smlouvy. Objednávka spotřebitele je po svém potvrzení jako uzavřená
smlouva mezi kupujícím a prodávajícím archivována za účelem jejího splnění a další
evidence a její stav je přístupný kupujícímu. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce. Nákupem
zákazník souhlasí se zasíláním obchodních sdělení. Tyto obchodní podmínky spotřebiteli
umožňují jejich archivaci a reprodukci. Momentem uzavření kupní smlouvy kupující přijímá
veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání objednávky
včetně ceny objednaného zboží uvedenou v potvrzené objednávce, nebylo-li v konkrétním
případě prokazatelně dohodnuto jinak.
Tyto podmínky nabývají účinnosti dne 1. listopadu 2020.
Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu
Vážený spotřebiteli, jestli se domníváte, že jsme Vás poškodili, nebo nedostáli svým
závazkům, pište na naši emailovou adresu.
Jestli se nám nepodaří spor vyřešit přímo, na základě Zákona č. 378/2015, kterým se mění
Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, máte také právo na mimosoudní řešení
spotřebitelského sporu.
Subjektem (ADR) mimosoudního řešení spotřebitelských sporů mezi obchodníkem a
spotřebitelem, je Česká obchodní inspekce, nebo jiný subjekt pověřený Ministerstvem
průmyslu a obchodu, viz http://www.mpo.cz/dokument169867.html.
U České obchodní inspekce, má spotřebitel možnost podat návrh prostřednictvím on- line
formuláře, dostupného na internetových stránkách České obchodní inspekce:
https://adr.coi.cz/cs .
Spotřebitel může podat návrh u České obchodní inspekce nebo pověřeného subjektu
nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u
prodávajícího poprvé.
Spotřebitel může podat návrh také prostřednictvím platformy mimosoudního řešení
spotřebitelských sporů EU, která je dostupná online na:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=CS. Návrh
zde může podat jenom spotřebitel žijící v EU na obchodníka se sídlem v EU. Jestliže sporné
strany nejsou spokojené s kvalitou mimosoudního řešení spotřebitelského sporu a domnívají
se, že v průběhu řízení došlo k porušení Pravidel pro mimosoudní řešení spotřebitelských
sporů, mohou podat stížnost na adresu Ministerstva průmyslu a obchodu nebo na emailovou
adresu adr@mpo.cz.
V případě přeshraničních sporů pomáhá spotřebitelům v přístupu k příslušnému subjektu
mimosoudního řešení spotřebitelských sporů Evropské spotřebitelské centrum Česká
republika.
Náklady spojené s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů si strany nesou samy.